ندای جاسک

این سایت جهت اطلاع رسانی می باشد وو عضو هیچ گروهی نمیباشد وطبق قوانین بین الملل وجمهوری اسلامی ایران کار میکندومدیریت این سایت بر عهده جناب اقای عبدالغفور قادر (جاسک)می باشد ولذا از بینندگان محترم سایت تقاضا دارم قانون را رعایت کنیدjaskh30@gmail.comایمیل

ندای جاسک

این سایت جهت اطلاع رسانی می باشد وو عضو هیچ گروهی نمیباشد وطبق قوانین بین الملل وجمهوری اسلامی ایران کار میکندومدیریت این سایت بر عهده جناب اقای عبدالغفور قادر (جاسک)می باشد ولذا از بینندگان محترم سایت تقاضا دارم قانون را رعایت کنیدjaskh30@gmail.comایمیل

نویسننده عبدالغفور قادری

کاشت گیاهان خشکی‌پسند در بندرعباس / مصرف 80 لیتر آب در ثانیه برای فضای سبز بندرعباس

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز بندرعباس با بیان اینکه، بحران آب، تنگناهای زیادی در زمینه ایجاد، حفظ و گسترش فضای سبز ایجاد کرده، گفت: هم‌اکنون آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز بندرعباس برابر با 80 لیتر در ثانیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مصطفی خادم شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: هم اکنون میزان آب شربی که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود حدود 80 لیتر در ثانیه است که با اجرای برنامه‌های گوناگون در تلاش هستیم که این میزان را نیز کاهش دهیم.

خادم با اشاره به اینکه برای پشت سر گذاشتن بحران موجود در زمینه آب نیازمند همکاری مسئولان هستیم، تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت ما این است که با وجود کمبود آب و گرمای هوا، مشکلات را پشت سر بگذاریم که نیازمند مساعدت مسئولان به خصوص آب و فاضلاب استان هستیم تا بتوانیم از گیاهان و درختانی که در شهر بندرعباس وجود دارد حفاظت کنیم.

وی درباره کارهای انجام شده برای مدیریت آب خاطر نشان کرد: استفاده و توسعه سیستم تحت فشار، مدیریت آبیاری گونه‌های گیاهی فضای سبز و الگوبرداری از محیط طبیعی شهر بندرعباس از جمله کارها و برنامه‌های سازمان برای بهره‌وری بیشتر در زمینه آب است.

این مسئول به دیگر محدودیت‌های موجود در زمینه توسعه فضای سبز اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر محدودیت در زمینه آب، مشکلات دیگری مانند محدودیت‌های رویش گونه‌های مختلف، خاک، شرایط آب و هوایی خاص شهر بندرعباس و عدم تجربه کافی بشری متناسب با این اقلیم و ... از جمله موانع گسترش شتابان فضای سبز بندرعباس است.

وی گفت: این در حالیست که برخی از کارهایی که در این شهر با این اقلیم خاص انجام شده در سطح جهان بی‌نظیر بوده است.

خادم اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر بندرعباس شش متر مربع است که با استاندارد کشوری که  12 متر مربع می‌باشد فاصله داشته و تلاش داریم با وجود تمام محدودیت‌ها، این سرانه را به استاندارد کشوری نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: نقش درختان در تعدیل آب و هوا نقشی بی‌بدیل است و به همین دلیل از مهمترین برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز، افزایش درختان سایه‌دار به خصوص درختانی است که با شرایط استان سازگاری دارند.

خادم عنوان کرد: کاشت گیاهان خشکی‌پسند یکی دیگر از کارهایی است که توسط سازمان در چند نقطه از شهر بندرعباس در حال انجام است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پساب اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر پساب شهر بندرعباس به دریا ریخته می‌شود که باعث آلودگی آن نیز شده است ولی متاسفانه این آب در اختیار این سازمان برای آبیاری فضای سبز قرار نمی‌گیرد هر چند که این پساب برای آبیاری فضای سبز نیازمند تصفیه تکمیلی بوده که هزینه‌های زیادی دارد.

وی در پایان گفت: برای کاهش مصرف آب شرب در بخش فضای سبز، تاکنون هشت بوستان و پنج بلوار از آبیاری با آب شرب جدا شده است و تلاش داریم که تمامی پارک‌ها و بلوارها از آب شرب جدا شود.

انتهای پیام/88001/م30/ژ1001

       




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.